Hoe klinkt de soundtrack van vrouwelijk ondernemerschap?
UNIZO Limburg verbindt ondernemers. ZINNIG verbindt met woorden. Een knappe match met als resultaat: de grootschalige campagne ‘Frontvrouwen in Ondernemen’. Daarvoor verruilden tien onderneemsters het dagelijkse reilen zeilen binnen hun bedrijf even voor een plek op het podium. ZINNIG trok op interview in de backstage.
VRAAG – Hoe laten we vrouwelijk ondernemerschap stevig opvallen in werkingsjaar 2023-2024?
UNIZO Limburg zet in op het samenbrengen en empoweren van vrouwelijk ondernemersgeweld. Tijdens onder andere netwerkmomenten, keynotes, events en diners wisselen onderneemsters ervaringen, adviezen en telefoonnummers uit voor een sterk netwerk. Of wij een campagne wilden bedenken om die werking in de kijker te zetten? Hello, yes! You’ve reached the right number.
AANPAK – Brainstormen en interviews in de backstage
Creatieve pingpong
Een campagne voor vrouwelijk ondernemerschap? Die moet opvallen. Schitteren. Tijdens een interne brainstorm vlogen de ideeën over tafel. Tien onderneemsters in blockbusters. The Sisterhood of the Traveling Pants. Koken, reizen, sporten, … Eén ding stond vast: het moest er visueel boenk op zijn. We dachten mee in woord én beelden. Na een creatieve pingpongsessie met het team van UNIZO klopten we af op muziek. Hoe langer we erover nadachten, hoe duidelijker ze werden: de vele links met de ondernemerswereld. Van operazangeres tot rockster. En alle genres daartussen. Klara Vandenbosch zet als rapper en verteller de boel graag in beweging. DJ Barbra Dreesen staat elke dag flexibel achter de draaitafel van haar Publilemon. En Loes Kesters is een moderne rockster die een gevoelige snaar weet te raken.
“ZINNIG begreep vanaf het eerste moment welke richting we uit wilden met ons project. Het creatieve proces verliep moeiteloos. Hun vermogen om onze visie te vertalen maakt samenwerken net zo leuk.”
Wendy Vandeput, UNIZO Limburg
Rocken op de rooftop
Thema bepaald. En wat nu? We brainstormden gewoon lustig verder. Slogan, shootlocatie, outfitvoorstellen, muziekkeuzes, een playlist, richtlijnen voor interviews, … We beten ons vast! Op een zonnige avond in juni zakte ZINNIG af naar het dakterras van het UNIZO-kantoor in Hasselt en haalden we tien boeiende vrouwen voor onze microfoon. De sfeer onder al dat vrouwelijk geweld? 10/10. Het resultaat goten we in tien krachtige ondernemersverhalen. Met extra copy voor de website en socials. Een campagne naar ons hart. En dat zeggen we niet alleen omdat ZINNIG gerund wordt door vijf dames (en een hond).
“Op de dag van de shoot zelf gaf de punctualiteit en efficiëntie van ZINNIG veel rust in ons hoofd. De sfeer zat onmiddellijk goed in combinatie met de fotograaf. Iedereen voelde zich op z’n gemak. En dat zie je aan het eindresultaat!”
Vicky Thoelen, UNIZO Limburg
RESULTAAT – Positieve reviews en frisse wind
Voor ons een creatieve uitdaging, voor UNIZO een campagne die rockte. Eentje waar overduidelijk muziek in zit. Ze kregen vele positieve reacties. Van het ondernemerspubliek én de deelneemsters zelf. Onderling is er dan ook een sterke band gegroeid. Provinciaal zette het de werking van UNIZO op de kaart en algemeen kreeg de organisatie een nieuwe schwung. Frisse copy, wind in de zeilen!
EXTRA – Zou UNIZO Limburg onze naam laten vallen in een gesprek over copywriting?
Vicky & Wendy: “Absoluut. ZINNIG is een betrouwbare partner die creativiteit en efficiëntie weet te bundelen. Met het vermogen om een verhaal tot leven te brengen en tegelijkertijd een boodschap krachtig over te brengen. De professionele en proactieve aanpak maakt samenwerken bijzonder aangenaam en chill.”
Ook nood aan een creatieve campagne en dito content? Neem vrijblijvend contact op!
Foto’s: (c) Luc Daelemans