Het had zomaar het begin kunnen zijn van een goede mop, maar het antwoord luidt simpelweg ZINNIG. Want ergens tussen koffiegeuren, ratelende toetsenborden en het uitzicht op ‘t Scheep ontstaan sinds 2018 verhalen. Die van onze klanten, welteverstaan.
Van pen
tot papier
Wat krijg je als je vijf taalliefhebbers en een kantoorhond onderbrengt op vijf hoog in hartje Hasselt?
Van musea die hun collectie tot leven willen wekken tot zorginstellingen die hun expertise toegankelijk willen delen in een eigen magazine. Van bedrijven die hun merkwaarden willen vertalen naar pakkende copywriting tot organisaties die hun boodschap in verschillende talen de wereld in willen sturen.
Professioneel fletsen met taal
Onze missie? Jouw boodschap glashelder overbrengen in een woord, zin of tekst die blijft hangen. Hoe we dat doen? Door professioneel te fletsen met taal. ‘Fletsen?’ horen we je al denken. Tja, dat is zo’n lekker Limburgs woord voor knuffelen. Precies zoals we met taal omgaan.
We koesteren woorden, spelen ermee, maar weten ook wanneer we ze met rust moeten laten. Het resultaat? Teksten die naadloos aansluiten op je merk, en net dat tikkeltje anders zijn. Een uniek ZINNIG randje, zeg maar, om jouw communicatie op smaak te brengen. Zonder de essentie te verliezen.
Enthousiaste curieuzeneuzen
Schrijven over slokdarmmanometrie? Het leven van Rubens? Industriële stoomgeneratoren? SAP-oplossingen? Misschien niet uit de losse pols. We zijn geen allesweters en willen ons ook niet zo profileren. We zijn professionele nieuwsgierigen (gediplomeerde curieuzeneuzen zo je wil) die net zo lang doorvragen tot we snappen wat er écht toe doet.
Na al die jaren weten we immers: de beste teksten ontstaan als je durft toe te geven dat je iets (nog) niet weet. Met een gezonde dosis verwondering kom je verder dan met een berg voorkennis. En zo vertalen we jouw expertise naar heldere teksten op maat van je doelgroep.
Moest in het zesde leerjaar een dagboek bijhouden van juf Jeannine. En stopte niet meer met schrijven. Jongleert vandaag met to do’s en deadlines. Verzot op haar vrouw en twee pubers, de betere gezelschapsspellen en fijne restaurantjes.
Koestert mooie woorden als sluimervriend. Verzet deadlines met deadlifts. Houdt van Giotto’s blauw en Joni Mitchells Blue. Gedijt het best in warme temperaturen – desnoods in thermisch ondergoed. Niet zo’n beller, wél altijd oor naar een goed concert, toneelstuk of expo.
Yogi die een goede portie zen met zich meebrengt. Stopt altijd om een hondje te aaien. Leest alles, van fantasy tot melancholy, liefst paperback met die zalige boekengeur. Kan daarom wel een grotere boekenkast gebruiken.
Bevlogen luisteraar. Altijd op zoek naar verhalen, van kortverhaal tot poëzie. Kattenmama van een rosse vlegel. (Kook)fan van de Aziatische keuken. Verliefd op schone natuur en de betere koffie.
West-Vlaams exportproduct gestrand in Zonhoven. Rasechte taalfanaat – in alle betekenissen van het woord – met een zwak voor poëzie. Lacht graag, veel en oprecht.
Kantoorknuffelaar eersteklas. Charmeert instant. Van Zinspeler tot klant. Sucker voor brokjes liefde en aaibare tussendoortjes. Op z’n schattigst wanneer hij net terug is van de kapper – en op een zacht schaapje lijkt.
Wat we als copywriters dus ook doen, het start altijd met een frisse duik in jouw organisatie.
Want pas als we snappen wat je écht wil vertellen – en aan wie – kunnen we de juiste woorden vinden. Noem het gerust strategisch schrijven met gevoel voor taal. Of gewoon: goed luisteren voor we beginnen te tikken.
Zin in ZINNIG?
Wil jij onze schrijfhonger stillen en ben je benieuwd wat we voor jouw merk of organisatie kunnen betekenen? Altijd welkom voor een kop koffie. Want de beste verhalen beginnen altijd met een goed gesprek.